fredag 11 maj 2012

Ovälkommet besök

Ja, så var det de där "husdjuren" vi har- som kommer och hälsar på titt som tätt som visserligen är väldigt fina att titta på och det är lite mäktigt när de kommer så nära som de gör men när de börjar äta på mina blommor, då är de inte lika välkomna längre.

Häromveckan när jag satt ute på altanen hörde jag hur det prasslade i skogen och rätt som det var kom det ut tre "rådjur" och ställde sig och började käka gräs. De fortsatte ner för platån och började sedan käka på mina spireor som jag planterade för ett tag sedan och när jag ställde mig upp och började tjoa på dem tittade de bara på mig och fortsatte mumsa tills jag tjoade till ännu mer. Återigen tittar de på mig och lunkar sedan lugnt därifrån.

Hävde ur min några mindre väl valda över de jäkla "rådjuren" och odla.se som skrev att spireorna räknades som rådjurssäkra.

När mamma och pappa var här nere förra helgen tyckte de att det var konstigt att de ätit på blommorna, för de har också gott om rådjur och de har aldrig varit på dem där så när jag visar bilderna så konstaterar pappa att det är dovhjortar som hälsat på, inga rådjur! Och den ena är en dräktig hona.

Jaja, fina är de iaf- så länge de inte äter upp mina blommor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du kikade in och vill lämna ett litet meddelande till oss!