söndag 14 februari 2010

Första steget

Nu har vi tagit första steget till ett nytt boende- vi har sålt vår lägenhet!

Många höjda ögonbryn och frågande miner när folk får höra att vi har sålt men inte vet vart vi ska flytta. Det löser sig säger jag men vi har nog klassats som tokiga mer än en gång skulle jag tippa på =)

Men varför gör man då en sådan sak och börjar bakifrån? Jo, efter ha fått höra av banken att vi måste sälja för att veta hur mycket pengar vi hade att röra oss med, trots flertalet värderingar av vår lägenhet så vågade de inte lite på detta. Efter att ha fått lägga oss i en budgivning pga av lite snurrande av banken började vi titta på att ev bygga nytt istället när min kollega sa vad de fått ge för sitt nybyggda hus.

Eftersom både min kollega och en annan bekant till oss hade byggt med Smålandsvillan började vi med att titta på dem och i längden så var det deras hus som vi föll mest för. Nu gäller det ju bara att hitta en tomt...

Eftersom jag helst av allt vill bo kvar där vi bor nu fast i ett hus var vi jätteglada när vi hittade 2 tomter 2-3 min härifrån med bil bara. Tyvärr var den ena dyr och krävde omfattande sprängning och den andra var inte tillgänglig för att komma in till med lastbilar och krävde även ett sluttningshus (ryktades om att grannen var en grinig gubbe också). Efter vidgade vyer hittade vi en annan tomt strax utanför Kungsbacka som Magnus föll för, jag var aning mer tveksam då jag som sagt helst vill bo kvar i området och denna tomt låg lite utanför själva Kungsbacka.

I fredags la vi iaf ett bud på tomten så får vi se vad säljarna säger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du kikade in och vill lämna ett litet meddelande till oss!