torsdag 18 februari 2010

Tomten är vår!

I måndags ringde mäklaren för tomten som vi lagt ett bud på och sa att de två systrarna som äger den idag hade gått med på vårt bud under förutsättning att vi tog hand om det som de lämnade kvar i huset som står där idag. Givetvis inga problem sa vi så nästa torsdag är det kontraktsskrivning!Vår tomt, 1944 kvm

Ringde nästan direkt upp vår kontakt på Smålandsvillan och frågade:

- Vad gör vi nu?

Det var kartor och bygglovshandlingar som skulle beställas, kontakter på kommunen som skulle skaffas och lite annat så det var bara att sätta igång med det. Mycket trevligt mottagande av kommunen och snabba var de också!

Igår när jag kom hem låg tomtritningen innan för dörren men tyvärr så hade handläggaren skrivit en lapp om att det underlag som jag fått och som var allt de hade inte var tillräckligt för bygglovsansökan utan gav mig nummret till en person på Lantmäteriet som kunde hjälpa mig. Personen jag pratade med i morse var väldigt hjälpsam och skrev ut kartan när vi pratade och skulle posta den direkt så jag har den imorgon- det är service det!

1 kommentar:

Hej, vad kul att du kikade in och vill lämna ett litet meddelande till oss!