lördag 14 maj 2011

Altanen

Tittade tillbaka och såg att vi inte lagt ut några bilder på hur det blev med altanen.

Den är visserligen inte färdig ännu men den stora golvdelen är klar och nyttjas ganska flitigt av iaf mig när jag håller grabbarna sällskap medans de krattar och skyfflar sten som kommit fram vid fräsningen! Fler bilder om altanbygget hittar ni här!

Var som sagt en hel del jord att gräva bort. Magnus med sin ständige följeslagare och "medhjälpare" :-)
Men bra blev det när allt var borta
Det går mycket fortare och är roligare om man är två och vi har fått god hjälp av både Magnus bror, Coffe, Magnus pappa och min pappa vilket vi uppskattar väldigt mycket.
När Alexander var liten skojade Magnus och sa "Jag ska lära honom aaaallt jag kan" i sann Baloo-anda...
En ynka bräda saknas för att det ska bli helt klart...

Så här ser det ut nu med gott om plats för att både umgås och leka på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du kikade in och vill lämna ett litet meddelande till oss!