tisdag 3 maj 2011

Fräs, fräs

I lördags var mina föräldrar här och de hade med sig jordfräsen. Magnus har kört lite varje dag sen dess men det är så hårt i marken att det blir jättejobbigt efter ett tag men igår hade han kört nästan hela den stora ytan och krattat bort stenar och rötter. Efter dagens regn och snö! hade han väl hoppats på att det skulle mjukat upp jorden lite men tydligen märktes det knappt... Men riktigt fint blir det!

Fräst och krattad en gång
Man ser tydligt skillnad var fräsen har gått fram!
Närmast-obearbetat jord, nyfräst jord och längst bort, fräst och krattad jord!
En o annan sten hittas

4 kommentarer:

  1. Hej, vad fint det blev...
    Vi är intresserade av ljungby oxå och undrar vad totalpriset utan tomten hamnade på?
    Vi ska träffa en försäljare från smv på fredag, vi älskar ljungby villan!!!

    SvaraRadera
  2. Hej,

    vad kul att ni gillar Ljungby! Vi trivs jättebra och om du skickar ett mail till mig eller lämnar din mailadress så kan du få lite uppgifter.

    //Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej Jenny,

    kom in på din blogg efter att ha sett er snygga köksö. Vilket fint hus!

    Anledningen att jag hittade er köksö var för att jag sökte efter Myresjö aspekt och kök som passar till det. Vi har ett Myresjökök idag och vill komplettera det, men efter offert från Myresjö känner jag inte alls för att välja dem. Jag såg att ni valt IKEA till er köksö. Skulle du sätta det i direkt anslutning till er Aspekt eller är färgskillnaden för stor?

    Vore tacksam om du har möjlighet att hjälpa mig.

    //Cissi

    SvaraRadera
  4. Hej Cissi,

    Kul att du gillar vårt hus!

    Det var till stor del priset som gjorde att vi valde IKEA istället också.

    Det är ju en viss färgskillnad på luckorna, inget som vi ser iom att vi inte har dem brevid varandra. Kollade för jag vet att vi tog en jämförelsebild och IKEA är lite vitare och Aspekt lite gråare: http://4.bp.blogspot.com/_733PD6F2kwY/TRpg5gqdmKI/AAAAAAAAAvg/Zkgg1TvYFwE/s1600/IMG_6774h.jpg

    Jag hade nog inte satt dem precis brevid varandra men tex på var sin sida av fläkten hade fungerat. Jag skulle nog rekommendera att ni köpet en lucka från IKEA och jämföra för att se vad ni själva tycker.

    Lycka till!

    SvaraRadera

Hej, vad kul att du kikade in och vill lämna ett litet meddelande till oss!